wymiana świec? Octavia I 2.0 B+G

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RalfBadilla801
    Classic
    • 2016
    • 4

    wymiana świec? Octavia I 2.0 B+G

    Zamieszczone przez irekk
    I gdzie ta octavia? Królowa sprzedaży
    byłem w poniedziałek w salonie sprzedaży Skody ... cisza, klientów brak, pełen salon aut, jak nigdy ! Czyżby Skoda stała się passe :roll: ... za to w dwóch innych ASO, które odwiedziłem tego samego dnia nawet spory ruch ...największy w Fordzie :shock:
    sony xperia xa kilif xa kapak
  • manialoki
    Classic
    • 2013
    • 12

    #2
    wymiana świec? Octavia I 2.0 B+G

    Witam wszystkich mam pewien problem z moją furką a mianowicie : w czasie jazdy na gazie zaczęła migać kontrolka od cheka a po chwili zaświeciła sie na stałe. Samochód przerywał tak jakby nie palił na wszystkie gary ale po przełączeniu na benzynę silnik pracował prawidłowo. Po powrocie do domu podłączyłem Vag-a i odczytałem takie błędy:
    17560 Regulacja długoterminowa 2 strona 1 - poza granicą - mieszanka za bogata brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16684 Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16687 Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    Myślę że to będzie problem ze świecami i przewodami, co Wy na to?

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      A może to wina cewki zapłonowej

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        masz problem ze zle wyregulowana instalacja lpg lub masz uszkodzony wtryskiwacz gazu . dlatego ci wypadaja zapłony na
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • manialoki
          Classic
          • 2013
          • 12

          #5
          Dzisiaj zrobiłem małą przejażdżkę na benzynie i wszystko było dobrze więc też pomyślałem o instalacji gazowej. Pozdrawiam

          Komentarz

          • Arminek1
            Classic
            • 2012
            • 19

            #6
            Witam
            Miałem podobny problem z moją Skodzinką z silnikiem 2.0 AZJ instalacja gazowa Landi Renzo OMEGAS.Po pierwsze zdemontuj cewkę i sprawdź czy czasem nie masz zaśniedziałego styku i przez to wypada Ci zapłon.Ja tak miałem i pewnie dla tego oraz ze względu na katalizator Niemiec pozbył się mojego autka .Powiedz mi też czy jak rano zapalisz go a noc była wilgotna lub deszczowa czy w trakcie ruszania nie zapala Ci się pulsacyjnie "Check" a silnik chodzi jak traktor ?Jeśli tak to na pewno sprawdziłbym cewkę,później końcówki kabli wysokiego napięcia a później same świece.Co do świec to nie wiem jak u Ciebie wygląda sprawa z dojściem do świec ale u mnie dałem sobie spokój po godzinie i dałem to mechanikowi(dla dwóch osób robota na 3-4h),demontaż kolektora dolotowego i kupa gratów jak walnie Ci któraś uszczelka to kupa.Ja z wymianą świec z pierwszego montażu(PRZEJECHAŁY 145 780 KM) na NGK kablami beru dałem chyba 550 lub 600 zł.Teraz wymieniłem na nowa oryginalną za 700zł w salonie po znajomości bez rabatów 850 zł tak więc drogi biznes a z zamiennikami to różnie bywa zwłaszcza przy gazie. Jakby co to pytaj.

            Komentarz

            • emikal10
              Ambiente
              • 2010
              • 105

              #7
              Demontaż kolektora dolotowego do wymiany świec, serio?? :shock:


              Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

              Komentarz

              • Bartek.K
                Rider
                • 2012
                • 396

                #8
                Najwygodniej jest zdjąć kolektor dolotowy do wymiany świec. Ale kombinacje z przegubami i przedłużkami dają rade aby nie ściągać kolektora.
                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                Komentarz

                • Arminek1
                  Classic
                  • 2012
                  • 19

                  #9
                  Bartek.K może w twoim przypadku przeguby pomagają ale niestety przy moim silniku jest lipa bo jak widać na zdjęciach świece z wyjątkiem jednej są pięknie schowane pod dolotem a kombinacja bez demontażu kolektora mogła by się zakończyć dość drogo ukręceniem świec lub zerwaniem gwintu.Ale jak to mówią do odważnych świat należy ale moim zdaniem w pewnym momencie trzeba dać za wygraną bo jak coś mechanik sknoci to leci po swoich kosztach "a tanio to zawsze drogo".I gdzie tu wymiana świec w Golfie w 15 minut :evil:
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    Z AZJ nigdy nie miałem do czynienia. Ale w AQY mój sposób jest wykonalny.

                    [ Dodano: Sro 12 Lut, 14 21:23 ]
                    Mozesz się pokusić o samodzielna wymianę, no chyba że nie wierzysz w swoje umiejętności. Ja np. nigdy jeszcze nie byłem u mechanika ze swoim autem :P
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • manialoki
                      Classic
                      • 2013
                      • 12

                      #11
                      Witam. Wymieniłem świece i przewody ( przewody beru, świece NGK, nie było to łatwe ale obyło się bez wyjmowania kolektora) i po przejechaniu ok 100 km problem znowu się pojawił, ale po przejechaniu nastepnych ok 100km wszystko wróciło do normy . Jak odczytałem błedy to jako pierwszy pojawia się błąd 17560 Regulacja długoterminowa 2 strona 1 - poza granicą - mieszanka za bogata brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.
                      Zastanawiam się tylko czy to nie instalacja lpg, czy czasami nie leje wtryskiwacz bo jak mi w czasie jazdy zaczyna się to dziać a przełączę na benzynę to silnik pracuje ładnie.
                      W czasie wymiany przewodów w cewce jeden zacisk był lekko zielony ale go wyczyściłem. Wymiana cewki to trochę drogi interes więc pojade najpierw do gazownika.

                      [ Dodano: Nie 16 Lut, 14 09:42 ]
                      Z rana czasami silnik pracuje mi jak by mu brakowało jednego cylindra, ale zobaczymy co powie gazownik.

                      Komentarz

                      • witachu
                        L&K
                        • 2011
                        • 1319

                        #12
                        manialoki, sprawdz uszczelki kolektora dolotowego i przepływomierz i czy nie łapie gdzies na bokach lewego powietrza
                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                        (znajdź również na fb)

                        Komentarz

                        • alex 2.0
                          Classic
                          • 2014
                          • 2

                          #13
                          ODPAL AUTO NOCA I ZOBACZ CZY KABLE NIE SWIECA

                          [ Dodano: Wto 04 Mar, 14 15:47 ]
                          ZDEMONTUJ TYKO TA POMPKE ELEKTRYCZNA I DO SWIEC DOJDZIESZ .NIE TRZEBA NIC ROZBIERAC I DO SWIEC MUSISZ MIEC PRZEGOB KOLEGO , JAK MASZ JAKIES POJECIE O MECHANICE TO ZROBISZ SAM
                          alex 2.0

                          Komentarz

                          • mariush19
                            Rider
                            • 2009
                            • 634
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            2.0 AQY lubi świece NGK V-line 27 , 3-eletrodowe z przerwą 0,8mm. Tylko na takich nie wypada zapłon. W razie czego Cewkę do AQY można zakładać w tańszej opcji używaną ale od świeżych modeli np golf VI itp. z silnikiem 1.2TSI, jest identyczna. Nowa porządna 300.
                            Jeśli chodzi o 17560 Regulacja długoterminowa 2 strona 1 - poza granicą - to gaz do regulacji.

                            Komentarz

                            • manialoki
                              Classic
                              • 2013
                              • 12

                              #15
                              Witam po wymianie świec i przewodów wyskakiwał mi tylko błąd 17560 Regulacja długoterminowa 2 strona 1 - poza granicą i to tylko przy długiej jeździe. Wczoraj byłem u gazownika i podobno wgrał mi nową mapę bo jakieś parametry były poza garanicami. Zobaczymy teraz jak będzie ale mam wrażenie, że jak jest jeszcze silnik jest zimny i przełączy sie na gaz to równiej pracuje.

                              Komentarz

                              • Bartex
                                Drive
                                • 2015
                                • 66

                                #16
                                Witam, u mnie dzisiaj jak wracałem z pracy przy wyprzedzaniu zaczoł przerywać i zapaliła się kontrolka check najpierw migała a jak włączyłem na benzynę to przestała szarpać a kontrolka przestała migać później przełączyłem na gaz i sie odrazu zapaliła i teraz ciągle się pali, obstwiam że to coś z gazem dlatego jak tylko warsztat otworzą to podjade zobaczyć co powiedzą.

                                manialoki, i jak sytułacja u Ciebie wyglada?

                                [ Dodano: Sob 23 Maj, 15 21:49 ]
                                u mnie powodem była listwa wtryskowa gazu raz dawała bogatą mieszankę raz ubogą. Pozdrawiam
                                Była - Megane I lift - 1999r 1.9d RXT
                                Jest - Octavia I - 1999r 2.0 SLX

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85804

                                Komentarz

                                Pracuję...